LAB
BAB100-
16.BA


L'any 2022 la ciutat de Berlín posará en funcionament el tram d'autopista més car de la seva història. Poc més de 3 quilòmetres que han suposat centenars de desnonaments, expropiacions, destrucció del medi i una despesa de diner públic que se situa prop dels 500 milions d'euros. Tot per posar en funcionament una infraestructura que moltes persones expertes qualifiquen d'obsoleta i extremadament contaminant. Una plataforma veïnal lluita per aturar la totalitat del projecte i destapar els interessos econòmics que s'hi amaguen darrere.

Una autopista obsoleta
Urbanisme, fotoreportatge
A100 stoppen!
Client
Àrea
Fotografia, retoc fotogràfic

Serveis
BAB100-
16.BA


L'any 2022 la ciutat de Berlín posará en funcionament el tram d'autopista més car de la seva història. Poc més de 3 quilòmetres que han suposat centenars de desnonaments, expropiacions, destrucció del medi i una despesa de diner públic que se situa prop dels 500 milions d'euros. Tot per posar en funcionament una infraestructura que moltes persones expertes qualifiquen d'obsoleta i extremadament contaminant. Una plataforma veïnal lluita per aturar la totalitat del projecte i destapar els interessos econòmics que s'hi amaguen darrere.

Una autopista obsoleta
Urbanisme, fotoreportatge
A100 stoppen!
Client
Àrea
Fotografia, retoc fotogràfic

Serveis


L'any 2022 la ciutat de Berlín posará en funcionament el tram d'autopista més car de la seva història. Poc més de 3 quilòmetres que han suposat centenars de desnonaments, expropiacions, destrucció del medi i una despesa de diner públic que se situa prop dels 500 milions d'euros. Tot per posar en funcionament una infraestructura que moltes persones expertes qualifiquen d'obsoleta i extremadament contaminant. Una plataforma veïnal lluita per aturar la totalitat del projecte i destapar els interessos econòmics que s'hi amaguen darrere.
Urbanisme
Fotoreportatge


A100 stoppen!
Client
Àrea
Fotografia
Retoc fotogràfic
Serveis
BAB100-
16.BA
Una autopista obsoleta
Urbanisme
Fotoreportatge


A100 stoppen!
Client
Àrea
Fotografia
Retoc fotogràfic
Serveis
L'any 2022 la ciutat de Berlín posará en funcionament el tram d'autopista més car de la seva història. Poc més de 3 quilòmetres que han suposat centenars de desnonaments, expropiacions, destrucció del medi i una despesa de diner públic que se situa prop dels 500 milions d'euros. Tot per posar en funcionament una infraestructura que moltes persones expertes qualifiquen d'obsoleta i extremadament contaminant. Una plataforma veïnal lluita per aturar la totalitat del projecte i destapar els interessos econòmics que s'hi amaguen darrere.
BAB100-
16.BA
Una autopista obsoleta

BAB100-
16.BA



L'any 2022 la ciutat de Berlín posará en funcionament el tram d'autopista més car de la seva història. Poc més de 3 quilòmetres que han suposat centenars de desnonaments, expropiacions, destrucció del medi i una despesa de diner públic que se situa prop dels 500 milions d'euros. Tot per posar en funcionament una infraestructura que moltes persones expertes qualifiquen d'obsoleta i extremadament contaminant. Una plataforma veïnal lluita per aturar la totalitat del projecte i destapar els interessos econòmics que s'hi amaguen darrere.

La construcció d'una autopista obsoleta

Urbanisme
Fotoreportatge


A100 stoppen!
Client
Àrea
Fotografia
Retoc fotogràfic
Serveis
El pressupost d'aquest tram ha estat el més car de tots situant-se en els 476 milions d'euros.
L'any 1958 es va posar la primera pedra d'un projecte urbanístic a Berlín basat en un pla de l'any 1862 que consistia en encerclar la ciutat amb una autopista. Un sistema radial que permetés les entrades i sortides de la ciutat amb vehicles motoritzats molt emprat a la resta de ciutats europees en aquell context històric. Seixanta anys després aquest projecte segueix més viu que mai amb la construcció del tram número 16, una secció de 3,2 quilòmetres que transcorre pel sud de la ciutat i que conectarà la zona oest de Berlín amb els districtes de l'est l'any 2022 si s'assoleixen els terminis establerts.

El pressupost d'aquest tram ha estat el més car de tots situant-se en els 476 milions d'euros, xifra que ha permés que l'obra en la seva totalitat sigui l'infraestructura més cara en la història de l'estat federal de Berlín. Però quin sentit té avui dia una obra d'aquestes característiques que travessi la ciutat carregada de vehicles contaminants en un moment en que les polítiques verdes estan més presents que mai en la societat? Quina utilitat té aquest projecte que es concebia com una circumval·lació exterior de la ciutat ara que la pròpia ciutat ha triplicat el seu tamany i el traçat queda immers en zones urbanes amb altes densitats de població?

La plataforma ciutadana a100 Stoppen! juntament amb moltes altres entitats de caire veïnal i social de la ciutat han unit les seves forces per aturar aquest projecte de manera definitiva després de més de 200 desnonaments, prop de 300 parcel·les d'horta comunitària expropiades, 298 arbres talats i unes condicions laborals molt dures pels 250 treballadors de la construcció que duen a terme l'obra.